“Magazinul visurilor tale” sau ce vor femeile online

Femeile nu cumpara branduri, ele se identifica cu acestea.
“Magazinul visurilor tale” este un studiu de piata online care se adreseaza exclusiv femeilor si care urmareste sa afle dorintele si opiniile acestora in legatura cu magazinele virtuale din Romania. Mesajul pe care aceasta cercetare doreste sa il transmita este simplu si cu un impact puternic in randul proprietarilor de magazine virtuale: femeile vor sa fie considerate un factor important in faza de constructie a comertului electronic romanesc.
De ce sa ne concentram atentia asupra femeilor?

Pentru ca femeile iau (toate) deciziile financiare.
Pentru ca femeile detin controlul in ceea ce priveste sanatatea.
Pentru ca femeile au o durata medie de viata mai mare decat cea a barbatilor.
Pentru ca femeile sunt cele care deschid cele mai multe noi afaceri.
Pentru ca veniturile femeilor au crescut substantial in ultima perioada.
Pentru ca femeile patrund cu rapiditate in posturile de conducere.
Pentru ca femeile sunt vanzatori mai buni decat barbatii.
Pentru ca femeile cumpara (aproape) orice.

Sa vinzi a devenit un joc al femeilor. Cine reuseste sa managerizeze mai multe activitati in acelasi timp? Cine se implica mai mult in imaginea personala? Cine are grija de detalii? Cine reuseste mai usor sa isi faca noi prieteni? Cine pune cele mai multe intrebari intr-o conversatie? Cine este un bun ascultator? Cine este mai interesat in dezvoltarea aptitudinilor de comunicare? Cine se implica mai mult? Cine incurajeaza armonia si intelegerea? Cine are o intuitie mai buna? Cine are cea mai lunga lista de task-uri? Cine se bucura sa faca o analiza a evenimentelor din timpul zilei?  Cine se pricepe cel mai bine sa pastreze legatura cu ceilalti? Raspunde acestor intrebari si vei vedea de ce parerea femeilor este singura care ne intereseaza.

Inca din copilarie femeile incep sa fie proactive in ceea ce priveste interactiunea. Daca intrebi o fetita ce a facut la scoala in ziua respectiva, aceasta va incepe sa iti povesteasca totul, pana la cele mai mici detalii, in timp ce un baietel doar va mormai “Bine”. Femeile vorbesc si aud un limbaj al relationarii si intimitatii, in timp ce barbatii folosesc un limbaj al realitatii si independentei. Barbatii comunica pentru a obtine informatii, pentru a-si crea un statut, pentru a-si afirma independenta. Femeile comunica pentru a crea relatii, pentru a incuraja interactiunea, pentru a schimba sentimente. Cu alte cuvinte, femeile comunica de trei ori mai mult decat barbatii.

Conform ultimelor studii desfasurate in Europa si SUA, femeile s-au adaptat cel mai bine noilor cerinte ale economiei mondiale, fiind mult mai bine dotate pentru noile job-uri ale secolului 21, in care creierul conteaza mai mult decat muschii: aplica un stil de management bazat pe interactiune si colaborare; sustin colaborari fructuoase; se simt confortabil in ceea ce priveste schimbul de informatii; privesc redistribuirea puterii ca pe o victorie si nu o infrangere; apreciaza feedback-ul multidimensional; pretuieste atat aptitudinile tehnice cat si cele interpersonale in mod egal; la fel si contributia individuala si cea de grup; accepta foarte usor ambiguitatea; apreciaza la fel de mult intuitia cat si rationalitatea; sunt flexibile; apreciaza diversitatea culturala.
Mai mult decat atat, studiile arata ca femeile ating in mod constant rezultate financiare mai mari decat barbatii, contributia acestora la cresterea PIB mondiala fiind mai mare decat aportul noilor tehnologii sau al gigantilor India si China.

Desi femeile din ziua de astazi sunt vazute ca fiind cei mai mari consumatori de bunuri si servicii, peste 90% din magazinele online existente au fost construite de catre barbati pentru barbati. In spatiul virtual romanesc functioneaza maxim cinci magazine cu produse destinate exclusiv femeilor si nu exista niciun magazin cu produse generale care sa ia in calcul si segmentul feminin, in conditiile in care aproape 50% din utilizatorii de Internet sunt femei.

“Mie personal nu imi place deloc sa imi cumpar un gadget dintr-un magazin online de la noi. Atmosfera este anosta, fara personalitate, mi se baga in fata tot felul de detalii tehnice si o descriere plictisitoare si ultra specializata. Da, am nevoie si de aceste informatii, insa nu ar trebui sa fie totul. In Internet trebuie sa ma faca sa simt produsul, sa imi spuna povestea lui, sa ma transpuna intr-un mediu in care sa ma simt relaxata si care sa ma convinga. Sunt o persoana creativa, care se simte frustrata cand i se ofera informatii scurte si fara esenta. Plus ca nu toti avem cunostinte avansate de software si hardware, astfel incat sa intelegem perfect tot ce ni se spune. Si atunci cum ma convingi?”, ne-a marturisit una dintre femeile care ocupa o pozitie de top intr-o firma multinationala din Romania.

Femeile si barbatii sunt diferiti. Foarte diferiti. Foarte, foarte diferiti. Femeile si barbatii nu au a-b-s-o-l-u-t nimic in comun. Femeile cumpara multe lucruri. Femeile cumpara toate lucrurile. Piata destinata femeilor reprezinta oportunitatea numarul unu in dezvoltarea economica actuala. Barbatii sunt total si fara speranta nestiutori in ceea ce priveste dorintele femeilor.

Vino pe www.cercetareonline.ro si spune-ne care sunt asteptarile si dorintele tale. Fii proactiva si ajuta-ne sa schimbam mentalitatile. Te asteptam cu drag sa ni te alaturi si sa te rasplatim cu premii importante: o tinuta TinaR sau un laptop Dell roz, cu cristale Swarovski.

Un comentariu la „“Magazinul visurilor tale” sau ce vor femeile online”

  1. Pingback: Madalin Matica -blog » Blog Archive » Un manifest/invitatie de a ajuta e-commerceul romanesc. Sau…ce vor femeile online

Lasă un răspuns